
"You love me." I say it so often that she knows. She's still 3 for one more day. I'm extremely in love with her.


I had my once a year printing session. This time there is her signature too, printed in gold. The flowers are from a beautiful butterfly song. I'm so happy (extremely happy) making something that I really should do it more often.


The flowers of the purple tree are open now. The tree is standing in between piles of the new/old logs.
I also had 2 sewing evenings until midnight. The dress is still missing buttons. That is a problem I have to solve tonight. My sewing machine doesn't make button holes. By hand maybe? I hope this doesn't look too babushka like, there was no photo of a kid wearing this dress in the pattern book. Also, maybe, I will make a matching dress for her new doll Sunflower (in the top photo next to her). Sunflower has only the factory clothes she came with.
I washed one window, yey!
+
Mä aina kysyn, jatkuvasti, että "arvaa mitä?" ja V vastaa: "sä rakastat mua". Tästä on jotain muitakin variaatioita. Hän on vielä tämän päivän 3v. Mun vuotuinen printtausprojekti: kutsukortit. Meidän lempilaulu: "Lemmikistä neilikkaan, sinikellosta apilaan..." (Pekka Streng: Perhonen) Ruutumekko kankaasta, jota kohtaan on ollut odotuksia. En ehtinyt hankkia kirjaa, haluaisin, että olisi aina kirjalahja. En keksinyt mikä se voisi olla. Niin, napinreiät puuttuu, mun ompelukone ei tee yhteistyötä, se ompelee vain ja ainoastaan eteenpäin. Tuleeko käsin hyvät? Uuden nuken nimi on Auringonkukka, sillekin tarvittais vaatteita. Mutta kuulemma keltaisia.
Paljon puuhaa ja suunnittelemista. Ja nuo iänikuiset työtkin.
18 kommenttia:
i love the dress, not babushka at all. i enjoy your photographs.
oh happy birthday to V! i love the dress.. i would wear it myself :)
happy birthday little one! my boy turns 7 tomorrow ! and the apple tree in the yard is in bloom just in time ;-) gigi
4! Voi että, kuulostaa paljolta, isolta.
Onnea!
Kortti on hieno.
Mä yritän välttää napinläpiä. Teen lenksuja. Vaikka virkkaamalla. Mutta kuulemma käsin tulee hyvät napinlävet. Olen tainnut joskus onnistua, kauan sitten.
Onnea nelivuotiaalle! kauniita kutsukortteja ja hieno juhlamekko. tulee varmasti kivat kemut. (oho, meinasin taas laitaa tähän hymiön..)
jännä muuten lukea sekä englanniksi että suomeksi. mun melkein täytyy lukea molemmat, niissä on kuitenkin vähän erilainen sävy. äänenväri, ikäänkuin?
This is the loveliest post. What an adorable dress! xo
Oi onnea nelivuotiaalle!
Kovin kauniit kortit ja kolttu.
Mitäs kivoja kirjoja nyt on tullutkaan...pitäis itsekin perehtyä hieman paremmin aiheeseen. Meillä on vaan nää vanhat samat lastenkirjat.
Thank you for your sweet words!
Kiitos. Voi kun te olette niin tutun tuntuisia.
Sain napinreiät tehtyä, käsin. Tein vaan kaksi. En ole ikinä tehnyt koneellakaan. Y on tehnyt. Ihan hyvät tuli.
Mäkin olen vältellyt hymiöitä aina, mutta on ne aika tärkeitä tässä mediassa. Siis joskus.
Kirjoitan aika eri asioita eri kielillä, siltä vaikuttaa.
Halusin lintukirjan, mutta pitäisi mennä divareihin, jos haluaisi löytää kauniin. Uudet oli ihan tylsiä, ainakin siellä missä ehdin käydä.
beautiful. words and pictures. love the dress. and the printing. so lovely.
Thanks Nath!
She's wearing the dress today, very cute on her! Very party like. It's a Cinderella dress, all good things are Cinderella.
Syntymäpäiväonnittelut tytöllesi!
Minun tyttäreni täyttää myös tänään 4 vuotta! Ovatko he siis täsmälleen saman ikäisiä? Meillä juhlitaan huomenna helatorstaina.
love your card and the dress!
mulla on kirja! on on on! älä huoli kirjasta!
i
don't worry about the dress, it looks perfect!
good idea to make one for the doll too.
Ihana tunnelma mekossa ja kutsuissa. Täydellinen aihio pikkutytön juhliin.
I am sorry that boys cannot wear dresses. (Or maybe they can?) They are easy to sew and mainly a great thing for a sewerin to play with their designs. I like your home made clothes for your daughter.
Oooooh, so sweet!! :)
Everything looks so nice! I love her hair and the dress seems perfect!
Pauliina, joo, 20. oli synttäripäivä, Meidän juhlat vasta su.
Thank you for your words again, they make me happy.
Bohemian girl, it's true dresses and skirts are much more fun to make than pants. But they are fun too. If the kid likes them. If you choose the right fabric. My girl is so picky, but sometimes her likings suddenly change.
Lähetä kommentti